söndag 2 september 2012

Höstsöndag

Nu är vi inne i en period som kallas för höst, säger matte. Eftersom vi är födda i början på året då det var vinter (alltså innan sommar, vår och höst), har vi alltså blivit rätt stora nu. Matte har inte vägt oss på 2 veckor. Idag gjorde hon det. Tyzon väger 5.18 kg och Zoe 4.12 kg. Vi växer inte lika fort längre, men det kanske är bra att ta det lite lugnt ett tag så att våra kroppar hinner med.

Tyzon: -Jag passar på att vässa klorna lite extra innan matte ger sig på att klippa dem igen.

Så här gör jag och syster varje dag när vi vill visa tvåbeningarna att vi mår bra.

När någon av dem kommer hem möter vi dem i hallen och sen när någon av dem går in i vardagsrummet går vi hit och klöser. Då blir de glada och klappar oss, säger vänliga ord. Klart vi klöser mera då.

Zoe: - Här sitter jag i mitt favoritrum förutom vardagsrummet (soffan). När husse är här och sitter framför datorn är det mitt favoritrum. Då ska jag upp och trampa några rader på hans tangentbord och sedan gör jag mig till lite (jag behöver inte göra så mycket) så klappar han på mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar