lördag 13 april 2013

Tips från coacherna


Så här skeptisk ser jag Zoe ut när snabeldraken kommer fram. En tvåbenings lediga dag verkar innebära att monstret kommer fram och det tycker jag inte om!

Komma här och störa!

Min bror Tyzon bryr sig inte så mycket, han måste vara döv...

I och med mitt (Zoes) synbara ogillande brukar matte begränsa snabeldrakens framfart till några rum i taget. Det är bra, för då kan jag hinna förflytta mig till ett drakfritt rum under tiden.
Ibland går den ena tvåbeningen upp före den andra. Vi får mat i samband med att de kliver upp på morgonen. Likadant när de kommer hem. Är vi tillräckligt uppfordrande i våra klagomål om att det saknas mat kanske vi får mat dubbelt så många gånger? Det fungerar då de tvåbenta har väldigt liten koll på vad den ena har gjort och vad den andra ska göra.

Nu mer så går husse oftast upp före matte på morgonen i och med att matte studerar och bara arbetar deltid, läs: därmed tar "sovmorgon". Jag försöker sätta P för det och agerar "väckarklocka" eftersom matte stänger av sitt eget alarm och sover vidare. Jag passar på att jama högt och utdraget när husse har gått hemifrån. Till slut brukar matte masa sig upp ur sängen och detta i vettig tid. 


Det krävs alltså lite tips och tricks för att få tvåbeningarna att fatta vad vi fyrbenta vill. Ibland måste man jama sig hes för att de ska förstå att jag Zoe vill gosa eller leka exempelvis.

Vi har lärt oss hur de tvåbenta fungerar, de är ganska enkla att förstå sig på egentligen. Oftast har de sina egna rutiner. Man får som katt inte glömma bort att man kan påverka dessa för att få som man vill. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar