tisdag 14 maj 2013

Vem av oss bestämmer här hemma?

Man kan ju undra vem av oss det är som bestämmer över tvåbeningarna här hemma. Det är olika. Vi gör det båda två fast på lite olika sätt. När det gäller gos och närhet är det jag (Tyzon) som är den första. Jag väljer ibland mellan matte och husse, men oftast lägger jag mig mellan båda i soffa eller säng. Båda brukar klappa mig och jag tittar upp på dem än till vänster, än till höger. Här ligger jag i husses knä. Jag kommer upp när jag känner för det lite titt som tätt.

Jag (Zoe) brukar väcka husse (ibland matte, men hon sover djupare än husse) på morgnarna genom att ställa mig med frambenen på bröstkorgen och jama utdraget och högljutt. Då jag fått "gensvar" är det okej att gosa. Annars brukar jag jama och brrp:a högt och vanka lite av och an tills matte lyfter upp mig och börjar klappa mig. Då njuter jag i fulla drag och stryker mig i hennes famn. Sitter husse framför datorn kan jag också göra så, ifall han ger mig uppmärksamhet. Ligger jag för mig själv blir jag alltid nöjd och glad när tvåbeningarna kommer och hälsar på mig. Men jag kräver inte detta av dem om inte jag själv vill det.

Den här "DaBird" har varit med länge, den är rätt rådbråkad och vingbruten, samt att snöret har gått av ungefär ett femtiotal gånger. Men vi älskar att leka med den fortfarande. Här är det jag (Zoe) som bestämmer, när jag har den i munnen och springer i väg med den morrar jag dovt och vägrar att släppa den när Tyzon kommer nära (matte är okej, det är hon som håller i andra änden). Jag (Tyzon) brukar också hoppa och fånga vippan och kuta iväg med den. Men kommer syster lite för nära, då tar hon över och då släpper jag den. Trots att jag försöker blänga på henne och tala om att den är min. Följaktligen till systers stora glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar