tisdag 28 juli 2015

Sommarbad

 Ikväll har vi badat eller snarare duschat. Schampo och balsam. Vi blir inte badade så ofta så vi blir rätt paff när det händer. Vi brukar inte vara i duschen samtidigt som matte (eller husse), vi brukar sitta utanför och vänta. Men nu var det tydligen dags att följa med in i kabinen.
 Matte iförd baddräkt och Zoe ska just börja schamponeras.
Vad är det där uppe som blixtrar och har sig? Döm om min stora förvåning, det är husse som står och fotograferar! 
 Åh, vad skönt att komma ut och få bli torr igen. Du var så duktig Zoe.
 Grrr, sa Zoe.
Hjälp! skrek Tyzon. 
Jag tänker inte hålla mig still här så länge så du vet. Ser ju ut som ett kaos här inne, flaskor, duschslang, hinkar och gud vet vad. Vad ska detta vara bra för, jag ska inte ställas ut, så vitt jag vet?! 
Såja, nu är du också klar. Det går över, snart är du torr och ren och fin igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar