torsdag 21 juni 2012

Kärt (katt-)barn har många namn

Nu har jag lärt mig att jag heter Tyzon och kommer när matte eller husse ropar och reagerar när de säger mitt namn. Men de envisas med att kalla mig för en massa andra saker också, så det har tagit lite tid. :-)

B.l.a. så får jag ibland förutom Tyzon heta:
Bajson, Gubben, Korven, Lilla lejonet, Luddrumpa, Rödtotten, Stortass, Tjockis. Jag har förstått att tvåbeningarna har vissa identitetsproblem, men självklart finner jag mig detta så länge som de ger mig mat, gos och en vänlig tass.

Ja, jag har det ungefär likadant. Lystrar till namnet Zoe, men får höra en hel del annat dagarna i ända: Banan (antagligen därför att jag är lång och smal samt något krökt på mitten), Damen, Drama queen, Gumman, Lillskrutta, Långsvans, Spräcklan, Syster yster. Själva så har tvåbeningarna inte så många smeknamn tillräknade dem själva. Vi hör mest Älskling och Mitt finaste.

1 kommentar:

  1. Det är bara att finna sig i vissa saker grabbar. :-)
    Tazz&Kram

    SvaraRadera