tisdag 12 juni 2012

Vaddå drönare?



Matte har klagat lite på oss i veckan. Att vi bara sover om dagarna. Själv har matte varit borta hela natten och kommer hem om morgonen och gissa vad? Ja, drönar. Sover och sover.

Vi är då inte de enda som sover om dagen...








När matte sover så busar vi.

Men det vet ju matte inget om. För så sover hon.
Jag förstår inte att matte kan sova så mycket som hon gör. Katter sägs sova upp emot 20 timmar per dygn, men jag lovar er att vår matte sover säkert 24 timmar när hon får...
När matte vaknat får vi iallafall lite mat. Annars skulle vi ju svälta ihjäl. Som tur är är husse hemma också och ger oss mat, när matten drönar.
Rult rult... Nej, nu vaknade matte till! Ber så hemskt mycket om ursäkt...
Matte har något som hon kallar för Semester just nu. Det innebär att hon är hemma med oss varje dag. Ibland är hon ute, ibland inne.
Men vi får iallafall ha våran matte hos oss för det mesta.
Det är mysigt.
Ja, jag vet inte det, jag bryr mig inte så mycket. Jag bara skoja! I nästa vecka får vi ha vår husse hemma också, för då har han Semester.
Lycka är att ha ett syskon hos sig, oavsett om matte eller husse är hemma!
Vi trivs så bra här och är väldigt glada att ha varandras sällskap.

2 kommentarer: