torsdag 24 januari 2013

Katter i lådor

Idag kom det en ny låda. Den innehöll från början en massa kattmat från Zooplus, men matte tömde den och då blev den ju så mycket mer intressant, ja alltså efter det att vi hade ätit av innehållet...
Lådan är skoj att bita i. Man kan busa med den. Ibland slänger matte dit en leksak som man kan jaga, i lådan.
Men man kan också bara sitta och vara i lådan. För sig själv en stund.
Här kan jag nog sitta och filosofera ett tag, sa Tyzon.
Här vill Zoe vara med och trots att lådan är stor nog för oss bägge så lägger hon beslag på den efter mig.
Efter bus och knas och bitande i kanterna...
...vet jag inte om jag ska lägga mig här en stund eller gå och sova någon annan stans. Jag får se hur jag gör. Lådan var i alla fall rätt trevlig.
Jag gick och la mig i den "lilla" lådan. Den är fortfarande mysig och står dessutom nära elementet. 

2 kommentarer:

  1. Kattonger är ju det gosigaste som finns juh.
    Speciellt om dom står nära elementen. Tazz&Kram

    SvaraRadera
  2. Mjau,ja katt-onger är kul juh!
    på våran mat kartong står det animail...
    snart får vi med en ny kattong för matte har betstält mat,lovar att visa lite bilder.
    /tass,katterna pip och murre.
    www.metrobloggen.se/aktiveradinkatt

    SvaraRadera