torsdag 24 maj 2012

Våra små egenheter 4


Så här ser vår husse ut. Vi tror att han är en tvåbening som matte. Tyzon säger att han har en svans fast den sitter på framsidan. Jättekonstigt! Men han är i alla fall snäll och gosar gärna med oss.

Husse är ofta hemma när matte är borta. Det är bra. Han ger oss mat och busar med oss. Ibland verkar han väldigt upptagen och springer runt med en massa konstiga verktyg, väsnas och har sig.

Han har också en vana att försvinna ned i källaren och stänga in sig i de rummen vi inte fått undersöka ännu. Vi har tjuvlyssnat på husse och matte och hört att de kallas för Studion och Verkstan. Vi försöker speja och spana på husse så vi kanske kan smita in där, men har inte riktigt lyckats ännu. Men skam den som ger sig...


En bra grej med husse är att han inte försöker kamma oss eller klippa våra klor. En dålig grej med husse är att han precis som matte sitter mycket framför den där datorn. Inte samma som matte utan en större maskin. Han blir dock lika sur som matte när vi kliver på den...

Snäll som han är, har husse dock börjat med ofoget att kalla oss med öknamn. Mig (Tyzon) kallar han för Bajson och Zoe kallar han för Banan. Helt harmlöst egentligen, men ganska irriterande.

Oavsett husses tillkortakommanden gillar jag (Tyzon) att gosa med honom. Jag kryper gärna upp i hans knä när han tittar på TV. Zoe vill gärna vara i närheten, men gillar tydligen inte det som visas på TV. Själv bryr jag mig inte. Jag fattar inte vad dom säger ändå...

Till sist för den här gången, lite blomster till Urmatte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar